رئیس اداره رفاه دانشجویی

معرفی اداره رفاه دانشجویی

sandoghصندوق رفاه دانشجويان در سال 1353 با هدف اعطاي وام و كمك هزينه تحصيلي به دانشجويان دانشگاهها و موسسات آموزش عالي دولتي و دانشجويان خارج از كشور آغاز به كار كرد . با انقلاب اسلامي ايران و تغييرسياستهاي كلي كشور صندوق رفاه دانشجويان نيز سياست پرداخت وام تحصيلي را براي بازگشت سرمايه و استفاده مجدد از آن جايگزين سياست پرداخت كمك هزينه دانشجويي نمود تا ضمن مساعدت به وضع تحصيلي و رفاهي دانشجويان با استعداد و كم بضاعت كشور در جهت اهداف ترسيم شده در قانون اساسي كه همانا خود كفايي آموزش عالي كشور مي باشد گام بردارد. صندوق رفاه دانشجويان در مدت فعاليت خود همواره سعي در توسعه كمي و كيفي ارائه تسهيلات رفاهي به دانشجويان راداشته و دارد.
اداره رفاه دانشجویان پل ارتباطی بین دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویان می باشد، که نماینده صندوق رفاه دانشجویان در دانشگاه می باشد و وظیفه آن اعطای حقوق تعیین شده از سوی صندوق به دانشجویان می باشد.
انواع تسهيلات رفاهي صندوق رفاه دانشجويان : شامل انواع وامها ، پرداخت یارانه و انعقاد تفاهم نامه با شرکتهای بیمه
معرفي ، اهداف و وظايف اداره رفاه دانشجويان
اداره رفاه دانشجويان زير مجموعه معاونت دانشجويي مي‌باشد. اين اداره پل ارتباطي بين دانشگاه و صندوق رفاه دانشجويان جهت ارائه خدمات و تسهيلات رفاهي به دانشجويان است. صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم ضمن پرداخت تسهيلاتي نظير وام كمك هزينه تحصيلي، وام مسكن، وديعه مسكن متاهلي، وام ضروري، وام ازدواج، وام بيمه و ... در قالب آئين‌نامه و مقررات خاص خود، اقدام به تامين بخشي از تجهيزات مورد نياز خوابگاه‌ها وسلف‌سرويس و نيز پرداخت يارانه‌هاي گوناگون به دانشگاه مي‌نمايد تا بتواند بخشي از هزينه‌هاي سنگين حوزه خدمات دانشجويي را تامين نمايد.

وظايف اداره رفاه به شرح ذيل مي باشد:

• پیگیری، جذب و ابلاغ اعتبارات یارانه نقدی (تغذیه، ایاب و ذهاب، قند، شکر و پنیر) به دانشگاه
• پیگیری، جذب، ابلاغ و مصرف اعتبار تخصیصی وام‌های تحصیلی، مسکن، ممتازی، خاص، ضروری، ودیعه مسکن، شهریه و غیره
• پیگیری و جذب یارانه‌های نقدی صندوق جهت تعمیرات و خرید تجهیزات سلف‌سرویس و خوابگاه‌ها
• پیگیری و جذب اعتبارات لازم جهت انعقاد و پرداخت حق‌السهم صندوق در قرارداد بیمه خدمات درمانی دانشجویان دانشگاه
• بررسی وضعیت بیمه دانشجویان کارشناسی جدیدالورود در هر سال و بیمه نمودن دانشجویان فاقد بیمه
• ارتباط با سازمان بیمه خدمات درمانی جهت انعقاد قرارداد بیمه خدمات درمانی دانشجویان دانشگاه هر سال و سالی دو مرحله (شامل قراردادهای اصلی و تکمیلی)
• ارتباط با شرکت‌های بیمه جهت بیمه حوادث نمودن کلیه دانشجویان دانشگاه
• ارسال اسامی انجام امور مالی و پیگیری اخذ غرامت مربوط به دانشجویان حادثه دیده در طول هر ترم
• ثبت‌ نام از دانشجویان متقاضی وام‌های تحصیلی، مسکن، تحصیلی ممتاز، ضروری ممتاز، موارد خاص،ضروری، ودیعه مسکن، حج عمره، قهرمان ورزشی، مبتکر، کم بینا، نابینا و حوادث غیر مترقبه دانشجویان روزانه
• ثبت‌ نام از دانشجویان متقاضی وام شهریه دانشجویان نوبت دوم
• دریافت فرم‌های تایید شده و مدارک مربوط ارسال اطلاعات متقاضیان واجد شرایط از طریق سیستم اتوماسیون به صندوق رفاه دانشجویی
• پیگیری و ارسال وام به حساب دانشجویان ذی‌نفع
• ثبت ‌نام از دانشجویان متقاضی وام ودیعه مسکن متاهلی دانشگاه
• دریافت فرم‌های تایید شده و مدارک مربوط
• انجام مراحل تسویه حساب مربوط به دوایر معاونت دانشجویی برای کلیه دانشجویان انصرافی، اخراجی
• صدور دفترچه اقساط از طریق سیستم جامع فاز ۲ صندوق رفاه دانشجویان، برای فارغ‌التحصیلان متقاضی دریافت دفترچه قسط
• صدور فیش بانکی از طریق سیستم جامع فاز ۲ صندوق رفاه دانشجویان، مربوط به فارغ‌التحصیلان متقاضی پرداخت نقدی
• ارسال اطلاعات فارغ‌التحصیلان متقاضی پرداخت نقدی به صندوق رفاه دانشجویان
• صدور گواهی عدم بدهی از طریق سیستم جامع فاز ۲ صندوق رفاه دانشجویان، مربوط به فارغ‌التحصیلان متقاضی پرداخت نقدی
هر ساله اداره رفاه دانشجویان مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های چگونگی تخصیص تسهیلات رفاهی را از طریق بروشورهای ذیل در اختیار دانشجویان به ویژه ورودی‌های جدید قرار می‌دهد
آشنایی با ضوابط و مقررات پرداخت تسهیلات دانشجویی
آشنایی با ضوابط و مقررات تسهیلات بیمه دانشجویی
آشنایی با ضوابط و مقررات باز‌پرداخت تسهیلات دانشجویی

11 دی
دریافت آخرین بخشنامه ها و فرم های مورد نیاز