برگزاری کارگاه آموزشی تعامل مؤثر با دانشجویان (گروه ۱)

۰۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۲ کد : ۱۶۳۹۴ اخبار
تعداد بازدید:۵۲۱
به همت مرکز مشاوره و توانمندسازی با همکاری مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه بیرجند، جلسه اول کارگاه آموزشی تعامل مؤثر با دانشجویان (گروه ۱) با تدریس خانم سمانه موسوی، کارشناس‌ارشد مشاوره خانواده، و حضور ۷ نفر از سرپرستان خوابگاه‌های دانشگاه، روز یکشنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۰ در محل سالن بشارت برگزار گردید.

جلسه با این پرسش از شرکت‌کنندگان آغازشد، به نظر شما شایع‌ترین مشکلات دانشجویان مستقر در خوابگاه چیست؟

شرکت‌کنندگان فعالانه به این پرسش پاسخ دادند. در ادامه خانم موسوی به تعریف تعامل و تعامل سازنده پرداختند. تعامل سازنده، پیامی است که فرستنده می‌فرستد و گیرنده همان پیام را با همان احساس و افکار فرستنده دریافت می‌کند.

عناصر اصلی  تعامل سازنده موضوع بعدی بود که درباره آن صحبت شد. احترام، اعتماد و احساس امنیت، صداقت و پذیرش، مسئولیت و درک و فهم، توانایی شناسایی علائم هشداردهنده و قدرت تحمل و صبر از جمله عناصر اصلی تعامل سازنده هستند که به تفصیل درباره آن‌ها در تعاملات سرپرستان با دانشجویان صحبت شد.

سؤال دومی که از طرف خانم موسوی مطرح شد این بود که شما میان دانشجویان نماد قدرت هستید یا محبت؟ دیگران درباره شما چه فکر می‌کنند و تجارب خود را از هر یک از این دو بیان نمایید.

شرکت‌کنندگان در پاسخ به این سؤال به بحث و گفتگو پرداختند.

تعادل میان قدرت و محبت در کنار عناصر اصل تعامل سازنده، تعامل سازنده را شکل می‌دهند.

سپس عناصر ارتباط غیرکلامی و اهمیت توجه به ارتباط غیرکلامی بیان شد. تعامل سازنده مستلزم توجه دقیق به پیام‌های غیرکلامی دیگران و خودمان است. در پایان عناصر ارتباط کلامی بیان شد و صحبت پیرامون مهارت گوش دادن به جلسه بعد موکول شد.

آخرین ویرایش۰۶ دی ۱۴۰۰

نظر شما :