با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آیین تجلیل از برگزیدگان رویداد استارتاپی دانش کار برگزار شد

۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۷ کد : ۱۰۵۸۸ اخبار
تعداد بازدید:۲۴۰۲
با حضور دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف و جمعی از مسئولین، آیین اختتامیه تجلیل از برگزیدگان رویداد دانش کار بصورت حضوری و مجازی برگزار شد.
با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آیین تجلیل از برگزیدگان رویداد استارتاپی دانش کار برگزار شد

آیین تجلیل از برگزیدگان رویداد استارتاپی دانش کار پیش از ظهر روز یکشنبه ۲۵ آبان ماه به صورت حضوری و مجازی و با حضور دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف، گودرزی، معاون شورای اجتماعی کشور و جمعی از مسئولین و دانشجویان شرکت کننده در رویداد، در محل سالن شکوه شرق دانشگاه بیرجند برگزار شد.

دکتر علی زنگویی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، ضمن عرض تشکر از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و شورای اجتماعی وزارت کشور در خصوص برگزاری این رویداد خاطرنشان کرد: عمده آیات قرآن بر پایه اخلاق است. ما نباید در جامعه معضلات اجتماعی داشته باشیم، نباید کودکان کار داشته باشیم و این با برنامه ریزی، ایده پردازی و برگزاری رویدادهایی مثل دانش کار قابل حل است. وی در ادامه افزود: تمام پیشرفت هایی که انجام گرفته، از یک ایده شروع شده و به همین دلیل است که پرورش ایده ها بسیار مهم است.وی ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در این رویداد استارتاپی گفت: این رویداد اولین قدم در رفع آسیب های اجتماعی است و باید از این پس قدم‌های دیگری در این خصوص برداشته شود.

دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ادامه این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از شورای اجتماعی وزارت کشور و دانشگاه بیرجند که مجری این رویداد استارتاپی بودند:، گفت: یکی از عناصر کلیدی در بحث آسیب اجتماعی، کارآفرینی است و این رویدادها، امکان ورود افراد را به بازار کار فراهم می کند. دکتر غفاری خاطرنشان کرد: کارآفرینی، امری جمعی و فرا جمعی است که می‌تواند به خلق فرصت‌های جدیدی بیانجامد و در جمع دانشجویان پتانسیل های بالقوه وجود دارد که می تواند به این امر کمک کند. معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه صحبت هایش در خصوص استارتاپ دانش کارگفت: استارتاپ ها می توانند تکثیر پیدا کند و به الگوهای جدید برسد. آنچه امروز اهمیت دارد این است که به دستاوردهایی برسیم و توسعه ما در گرو فعال سازی این فرصت هاست.

گودرزی معاون شورای اجتماعی کشور نیز ضمن بیان اهمیت آسیب های اجتماعی در جامعه و عامل اختلال در نظم عمومی جامعه گفت: فعالیت در این خصوص باید به صورت یکپارچه صورت گیرد. وی به پیشینه بحث آسیب های اجتماعی و روندی که در گذشته انجام می شد، اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها با داشتن ظرفیت های دانشجویی به عنوان اصلی ترین ذخایر می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا کنند. وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این استارتاپ کمک زیادی در کنترل آسیب های اجتماعی خواهد داشت.

در ادامه این جلسه، دکتراکبری بورنگ، مدیر اجتماعی دانشگاه و دبیر این رویداد ضمن ارائه گزارش رویداد، گفت: ما در این رویداد به دنبال اهداف آشکار و ضمنی بودیم. وی در ادامه به تشریح فعالیتهای صورت گرفته در این رویداد پرداخت و تاکید کرد: استارتاپ فعالیتی است که می تواند ما را به اهداف متعدد برساند و حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی در ادامه با پیگیری لازم، در جهت توسعه کارآفرینی گام برخواهد داشت.

پخش کلیپ ویژه این رویداد،کلیپ موسیقی از بخش‌های دیگر این مراسم بود. 

در پایان این مراسم از تیم های پیشگیری از طلاق، مانی تایم و غذای کشاورز به عنوان تیم های اول تا سوم و تیم های مجتمع احیا و تفکیکان و زباله گردان به عنوان تیم های شایسته تقدیر با هدیه نقدی، تندیس ویژه و گواهی تیم های برگزیده تقدیر بعمل آمد. 

شایان ذکر است، رویداد استارتاپی دانش کار با موضوع آسیب های اجتماعی، با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از دانشجویان و برگزاری ۴ کارگاه آموزشی با ۹ ایده در مرحله پایانی برگزار و سه تیم به عنوان تیم های برتر و دو تیم هم شایسته تقدیر معرفی شدند. 

آخرین ویرایش۲۶ آبان ۱۳۹۹