با حضور سردار علی مولوی حقیقی و جمعی از دانشگاهیان، مراسم سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شد

۱۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۷ کد : ۱۱۳۹۸ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۴۵۲۱
جلسه بزرگداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی شامگاه شنبه ۱۳ دیماه و با حضور سردار علی مولوی حقیقی برگزار شد.

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، جلسه سالگرد شهادت سردار سلیمانی شنبه 13 دیماه و با حضور جمعی از دانشگاهیان دانشگاههای استان و بصورت مجازی برگزار شد.

دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در ابتدای این جلسه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی، یک شخص نبود، یک مرام بود. او یک الگو برای تمام کسانی است که در ایام دفاع مقدس فعالیت می کردند. رئیس دانشگاه همچنین خاطر نشان کرد: ایشان برای همه ما یک الگو بود تا بتوانیم مسیرمان را با همان راه و روش ایشان بکار بگیریم.

دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز ضمن خیرمقدم به مهمانان شرکت کننده در جلسه، گفت: افتخار می کنیم که انقلاب و دفاع مقدس ما توانست مرد بزرگی چون سردار سلیمانی را تربیت کند. این یادگار هشت سال دفاع مقدس در ادامه افزود: سردار سلیمانی یک تنه توانست نقشه استکبار را برای تغییر خاورمیانه شکست دهد و به آرزوی خودش که شهادت بود برسد.

سردار علی مولوی حقیقی، سخنران ویژه این نشست ضمن بیان این نکته که سردار سلیمانی، از فرماندهان همیشه دلاور بود، گفت: ایشان مثل شهید همت،باکری،صیاد شیرازی، شوشتری، کاوه و سایر شهدای ایران زمین، به عنوان یکی از پرچمداران بزرگ دفاع مقدس منتظر شهادت و اتصال ارتباط با آنها بود و خداوند ایشان را به آرزویش رساند.

این فرمانده اسبق سپاه در سیستان و بلوچستان در ادامه صحبتهایش افزود: آنچه امروز اهمیت دارد، نقش شهادت ایشان در ادامه نهضت جهانی اسلام و بیداری امت های اسلامی است. وی افزود: او تنها یک فرمانده نظامی نبود، او رهبری در عرصه نهضت های اسلامی بود که درس مقاومت و شجاعت را به همگان آموخت. سردار مولوی حقیقی، خاطر نشان کرد: امروز نهضت اسلامی،جریان جدید و قوی خود را در حوزه های مختلف آغاز نموده است.وی با اشاره به فعالیتهای ایشان در امنیت شرق کشور و بویژه منطقه سیستان و بلوچستان به تشریح روش و منش سردار سلیمانی اشاره کرد.

سردار مولوی در پایان صحبتهایش تأکید کرد: ما امروز به وجود شهیدانی چون سردار سلیمانی افتخار می کنیم که در همه عرصه ها نام آور بودند. او تمام تلاشش را کرد تا امنیت را برای کشور حفظ کند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز ضمن بیان ویژگیهای سردار سلیمانی و شخصیت جهانی ایشان، گفت: این شهید بزرگوار دارای دو ویژگی مطیع ولایت و اخلاص بود و همین ویژگی اخلاص در ایشان، شخصیت اش را جهانی کرد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه، شرکت کنندگان به بیان نظرات خود درخصوص شخصیت سردار سلیمانی پرداختند.

آخرین ویرایش۱۴ دی ۱۳۹۹