به دعوت ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی جلسه هم اندیشی و بررسی نیازهای پژوهشی این سازمان با حضور ریاست، معاونین و اعضای هیأت علمی پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، برگزار شد.

۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۰۱:۲۵ کد : ۱۱۴۱۲ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۷۴۵

به دعوت ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی جلسه هم اندیشی و بررسی نیازهای پژوهشی این سازمان با حضور ریاست، معاونین و اعضای هیأت علمی پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، ریاست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و نمایندگان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی روز دوشنبه 15/10/99 در محل دفتر ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردید. 

در این جلسه ابتدا جناب آقای دکتر دقیقی عضو هیأت علمی گروه باغبانی دانشکده کشاورزی و مشاور ریاست سازمان جهاد کشاورزی در امور باغبانی، در خصوص کارهای پژوهشی مشترک، کمک به حل معضلات بخش کشاورزی و امکان انجام پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در جهت رفع مشکلات کشاورزان و دامداران صحبت نمودند. 

در ادامه آقای دکتر شهیدی رئیس پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست ضمن ابراز خرسندی از امکان بوجود آمده در خصوص همکاری دو جانبه و علاقمندی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان بر انجام تحقیقات در بخش کشاورزی به بیان دیدگاه های خویش پرداختند. ایشان امکان انجام پروژ ه های تحقیقاتی در خصوص توسعه زنجیره ارزش در بخش کشاورزی، مشکلات ناشی از مصرف بی رویه منابع آب زیرزمینی، بحث تنش های محیطی، خصوصی سازی تحقیقات و واگذاری فعالیت های پژوهشی به شرکت های دانش بنیان، مباحث به نژادی را بیان نمودند. همچنین برای راه اندازی پویش های مفید در خصوص فعالیت های کشاورزی اعلام آمادگی نمودند. در ادامه معاون آموزشی و مسئول پژوهشی پردیس نیزراه های امکان فعالیت های تحقیقاتی مشترک را بیان نمودند. در انتها و پس از استماع سخنان نماینده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و معاونین سازمان جهاد کشاورزی و ریاست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آقای مهندس قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی به بیان دیدگاه های خود در زمینه اهمیت فعالیت های پژوهشی استان پرداختند. از جمله سخنان ایشان می توان به تأکید و استمرار جلسات کارشناسی و علمی فی ما بین، در اولویت بودن فعالیت های پژوهشی در فعالیت های سازمان، اهمیت بحث ترویج و سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی در بحث های ترویج، امکان توسعه استان از طریق فعالیت های پژوهشی و حل مشکلات کشاورزی از طریق فعالیت های تحقیقاتی، تولید علم و دانش با توجه به شرایط تحریم توسط متخصصان داخلی اشاره نمودند.

 

آخرین ویرایش۱۶ دی ۱۳۹۹