با حضور حجت الاسلام و المسلمین عماد، نشست مجازی قیام عاشورا و شخصیت امام حسین(ع) برگزار شد.

۰۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۰:۵۷ کد : ۱۴۰۵۲ اخبار اخبار برگزیده معاونت
تعداد بازدید:۱۰۳۷
به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، نشست مجازی قیام عاشورا و شخصیت امام حسین(ع) روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته برگزار شد.
با حضور حجت الاسلام و المسلمین عماد، نشست مجازی قیام عاشورا و شخصیت امام حسین(ع) برگزار شد.

باحضور جمعی از دانشگاهیان دانشگاه، مراسم سخنرانی و عزاداری اباعبدالله الحسین بصورت مجازی برگزار شد.

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، نشست مجازی پیرامون قیام عاشورا با حضور دکتر عماد، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و علوم انسانی شورای عتف برگزار شد.

این نشست که در روزهای دوشنبه و سه شنبه مورخ 25 و 26 مردادماه برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین عماد به تشریح دلایل قیام اباعبدالله الحسین پرداخت. وی از مبعث، غدیر و عاشورا به عنوان سه واقعه مهم در تاریخ اسلام اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در خصوص قضیه عاشورا، هستی شناختی عاشورا، عرصه های احساسی و برانگیختگی و اقدام بر اساس اصل قضیه آن را به عنوان سه ساحت مورد بررسی در شناخت عاشورا عنوان کرد. د کتر عماد ضمن تشریح روش شناختی واقعه عاشورا بر مبحث عدالت خواهی در بحث قیام عاشورا تاکید کرد.
شایان ذکر است در این نشست که به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به بیان سوالات خود در زمینه مورد بحث از سخنران این نشست پرداخت. عزادارای اباعبدالله الحسین توسط مداحان اهل بیت نیز بخش پایانی این نشست بود.
جهت مشاهده شرح این نشستها لطفا کلیک کنید.

آخرین ویرایش۰۱ شهریور ۱۴۰۰