فهرست نشریات نمایه شده در نیچر ایندکس

۰۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۱ کد : ۱۴۱۸۴ اخبار
تعداد بازدید:۳۸۳۰

نیچر یک مجله علمی میان رشته ای بریتانیایی است که، اولین بار در تاریخ 4 نوامبر 1869 منتشر شد. این مجله علمی یکی از شناخته شده ترین ژورنال های علمی در جهان است و توسط Science Edition و بر اساس گزارش های استنادی، این ژورنال در سال 2010 به عنوان معتبرترین ژورنال جهان انتخاب شد و ضریب تاثیر (ایمپکت فکتور) 41.577 آن را به یکی از برترین ژورنال های دانشگاهی جهان تبدیل کرده است. Nature یکی از معدود ژورنال های دانشگاهی می باشد که تحقیقات پایه ای در طیف گسترده ای از زمینه های علمی منتشر می کند.

مقالاتی که در این ژورنال چاپ شده است به دلیل حفظ استانداردهای تحقیقاتی بالا در سطح بین المللی تحسین می شود. میزان پذیرش مقاله در این ژورنال در حدود 8 درصد مقالات ارسالی می باشد.

مقالات چاپ شده در Nature بسیار معتبر است. به ویژه ، مقالات تجربی که غالباً مورد استناد قرار می گیرند، و می تواند منجر به تبلیغات، تأمین بودجه،  و توجه رسانه های اصلی شود. به دلیل همین تأثیرات مثبت بازخورد، رقابت بین دانشمندان برای انتشار در مجلات سطح بالا مانند Nature و نزدیکترین رقیب آن یعنی Science، می تواند بسیار شدید باشد.

نمایه نیچر پایگاه داده ای از اطلاعات علمی است که حاوی مقالات تحقیقاتی برتر جهانی است که در 82 عنوان مجله علمی جمع آوری و به چاپ رسیده است. پایگاه داده مذکور توسط شرکت  Nature Research تاسیس و گردآوری شده است. نمایه نیچر تحقیقات برجسته را که توسط نویسندگان برتر جهان تهیه شده اند را به چاپ می رساند.

در فایل پیوست فهرست نشریات نمایه شده در نیجر ایندکس بر پایه تعداد مقالات و مقایسه آن با ضریب تاثیر نشریه در جی سی آر آمده است. امید است مورد استفاده علاقه مندان واقع شود.


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۱۵ شهریور ۱۴۰۰

( ۲۰ )

نظر شما :