دومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه های استان در سال ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد.

۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۰ کد : ۱۴۲۳۱ اخبار برگزیده معاونت
تعداد بازدید:۱۰۷۶
تصمیم گیری در خصوص اختتامیه مرحله استانی جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز، و همچنین اعزام دانشجویان به پیاده روی اربعین حسینی از مهمترین موضوعات این جلسه بود.
دومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه های استان در سال ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد.

معاونین و مدیران فرهنگی دانشگاه های خراسان جنوبی، صبح چهارشنبه، 10 شهریور 1400، درقالب جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های خراسان جنوبی، در بستر سامانه مجازی و به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گرد هم آمدند. 

 تصمیم گیری درخصوص چندین برنامه فرهنگی پیش روی دانشگاهیان استان، از جمله: "اختتامیه مرحله استانی اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز"،  اعزام دانشجویی به پیاده روی اربعین اباعبدالله الحسین(ع) و کنگره شهدای دانشجوی استان، از مهمترین اهداف تشکیل این جلسه بود.

 دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجندو رئیس شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان، در این جلسه ضمن تسلیت ایام عزداری آل الله و تسلیت درگذشت معاون محترم دانشجویی دانشگاه بیرجند، شادروان دکتر محسن خورشید زاده، با تلاوت آیه 19 سوره توبه، بر ارج نهادن به مقام والای جهادگران و شهدای هشت سال دفاع مقدس و تقدیر از خانواده های معزز این عزیزان،تأکید نمودند و در ادامه به جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز اشاره نمودند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در محور‌های موضوعی ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت، شهدای دانشجو، راهیان نور و بازتاب جهانی، بازشناسی مفاهیم هنری با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، نقش خانواده شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس، بازآفرینی هنری وصایای شهدای دانشجو و ...،  برنامه ریزی شده است، از اقدامات بسیج دانشجویی استان در اجرای مرحله استانی این جشنواره تقدیر کرد.

در ادامه، گزارش مختصری از روند اجرایی برنامه توسط نخعی، دبیر اجرایی این جشنواره ارائه و سپس برنامه ریزی جهت اجرای مراسم اختتامیه، جوایز برگزیدگان و همچنین زمان و مکان برگزاری مراسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه، اعزام دانشجویان به پیاده روی بزرگ اربعین حسینی بود که به گفته دکتر زنگوئی، با توجه به عدم ابلاغ آیین نامه جدید اعزام از سوی وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری و با توجه به عدم حضور دانشجویان و همچنین شرایط حاد کرونایی، فقط تعداد اعزام بسیار محدودی از دانشجویان سفر اولی( به شرط زدن 2 دوز واکسن کرونا) و بر اساس سهمیه بندی اعلام شده به دانشگاه ها انجام خواهد شد.  

 ضمناً، تصمیم گیری در خصوص برنامه ها و گزارش های مربوط به کمیته های کنگره شهدای دانشجو، با توجه به کمبود زمان به جلسه بعدی این شورا موکول گردید. 

آخرین ویرایش۱۰ شهریور ۱۴۰۰