برگزاری وبینار تنظیم هیجان

۰۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۷ کد : ۱۵۷۵۵ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۱۵۴۲
وبینار «تنظیم هیجان» با تدریس جناب آقای جواد بهشتی‌پور، روز پنجشنبه ۴ آذر ماه ۱۴۰۰ در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

 در ابتدای وبینار آقای بهشتی‌پور به معرفی هیجان‌های اولیه در بدن و احساس‌های مختلف پرداختند سپس این سوال را مطرح کردند که چه اتفاقی می‌افتد که انسان‌های بالغ می‌دانند کاری اشتباه است اما باز هم آن کار را انجام می‌دهند و پشیمان می‌شوند و از شرکت‌کنندگان خواسته شد که در بحث شرکت کنند و به سوال پاسخ دهند؛ و به این نکته اشاره شد که اگر به ما هیجانی وارد شود و سطح اضطراب بالاتر از سطح هیجان باشد بهتر است رفتار خاصی انجام ندهیم چرا که ممکن است باعث پشیمانی بعد از انجام آن عمل شود.

در اواسط وبینار اشاره شد که هیجانات از طریق حواس پنجگانه دریافت می‌شوند و سپس وارد سیستم لیمبیک می‌شوند و به ما می‌گویند چگونه باید رفتار کنیم؛ و از شرکت‌کنندگان خواسته شد به این سوال پاسخ دهند که چه می‌شود با یک موضوع یکسان عده‌ای از افراد خشمگین می‌شوند و عده‌ای خیر؟ یعنی چه اتفاقی می‌افتد که موضوع یکسان است اما برداشت‌ها متفاوت؟ سپس اشاره شد که هیجان چهار قسمت شامل برانگیزاننده یا حادثه فعال‌ساز، حواس‌پرتی، باز تعبیر و پاسخ دارد و به توضیح جامع هر کدام از آن‌ها پرداخته شد. همچنین بد تنظیمی هیجان به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان وبینار از شرکت‌کنندگان گرامی نظرخواهعی شدو  به تمامی سوال‌های آن‌ها پاسخ داده شد، و تکنیک‌هایی برای تنظیم هیجان معرفی شدند.

آخرین ویرایش۰۶ آذر ۱۴۰۰

نظر شما :