وبینار عفاف و حجاب از منظر قرآن کریم با حضور دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

تعداد بازدید:۱۹۰۱
وبینار عفاف و حجاب از منظر قرآن کریم با حضور دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

به همت کانون عفاف و حجاب  دانشگاه بیرجند "وبینار بررسی جایگاه عفاف و حجاب از منظر قرآن کریم" با حضور دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و استاد حوزه و دانشگاه، در روز چهارشنبه 10 آذرماه 1400 ویژه دانشگاهیان و به صورت مجازی برگزار شد.   

دکتر علی زنگوئی، در این نشست ضمن تقدیر از کانون برگزار کننده این کارگاه  به بررسی دو واژه عفت و حجاب و جایگاه این دو در اسلام ، قرآن و اخلاق پرداختند و متأسفانه از توجه بیشتر جامعه امروز به امر حجاب به عنوان یک امر ظاهری به جای عفاف به عنوان یک امر بنیادی و اساسی یاد کرد. ایشان پس از تعریف عفت به معنی "بازداشتن نفس از اموری که خواسته ما ولی خلاف عرف، قانون و شرع  باشد" و بیان انواع آن یعنی: "عفت دربطن"(خوردن و آشامیدن) "عفت در کلام"، "عفت در شهوت"و انواع آن نام برد و هر یک را تشریح نمودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با تفسیر"آیه 30 سوره نور" به اهمیت و توجه قرآن کریم به بحث عفت در زنان و مردان مؤمن پرداختند و گفتند: "برای موفقیت در امر حجاب در جامعه باید عفت و اهمیت آن در جامعه به عنوان امری اخلاقی و ذاتی تشریح و تفهیم گردد تا خود به خود امر حجاب  و سایر امور وابسطه به آن اصلاح و درست شود."

در پایان این نشست به پرسش های طرح شده از سوی حاضرین درجلسه پاسخ داده شد. ضمناً، درجمع شرکت کنندگان این نشست عزیزانی از دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد اسلامی تهران، پیام نور خراسان جنوبی، اساتید و دانشجویان دانشگاه بیرجند حضور داشتند.     

به شرکت کنندگان در این نشست گواهی حضور از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اعطاء خواهد شد لذا شرکت کنندگان مشخصات کامل خود به همراه کد ملی را به آیدی (Narges_azghandi20@) ارسال نمایند. 

 

آخرین ویرایش۱۵ آذر ۱۴۰۰