همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با اجتماع دانشگاهیان برگزار شد؛

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

۱۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۶۵۳۷ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۴۶۰
مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از مدیران، اعضای هیأت علمی، کارمندان و دانشجویان امروز چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد امام جعفرصادق(ع) برگزار شد.
مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، حجه الاسلام نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند و  با تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) و سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن اشاره به حدیث کسا محور کسا را حضرت فاطمه دانست.
وی با تأکید بر اقدامات اثرگذار سردار دلها در جای جای ایران و در جامعه اسلامی گفت: سیدحسن نصرالله در اولین سخنرانی خود بعد از شهادت ایشان گفتند که دشمنان در نظر داشتند با ترور سردار سلیمانی در کرمان این بزرگمرد را از جامعه اسلامی بگیرند و اراده الهی مانع این قضیه شد.
وی فلسفه تبریک در بحث شهادت را از زبان حضرت استاد مطهری بیان کرد و ادامه داد: سردار با شخصیت معرفتی خود سیر کمال انسانی را طی نمود و بعنوان یک الگو در جامعه اسلامی و دیگر جوامع معرفی شد که ۲۵ میلیون نفر در تشییع ایشان شرکت کردند.
وی فرمایشات حضرت امیرالمومنین(ع) به شهدای صفین را برشمرد و گفت: حاج قاسم با تواضعی که داشت شاکر این بود که در عصر حضرت امام(ره)و مقام عظمای ولایت خدمت می‌نمود.

آخرین ویرایش۱۵ دی ۱۴۰۰