تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه بیرجند با آرمان‌های امام و شهدا

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۳ کد : ۱۶۹۲۵ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۲۱۰
مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه بیرجند با آرمان‌های امام و شهدا روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار شد.
تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه بیرجند با آرمان‌های امام و شهدا

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر اعضای هیأت علمی، کارکنان، دانشجویان، مدیران و مسئولان دانشگاه بیرجند با گلباران و عطر افشانی مزار شهید گمنام ضمن تعظیم و احترام به مقام شهید، با آرمان‌های امام و شهیدان عهد و پیمان دوباره بستند.
تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه بیرجند با آرمان‌های امام و شهدا امروز سه‌شنبه 12 بهمن ماه با پیاده روی همکاران دانشگاهی از مقابل سازمان مرکزی تا مسجد امام جعفر صادق(ع) و مزار شهید گمنام دانشگاه آغاز گردید.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر گفت: هم اکنون در وزارت علوم مراسم تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه در حال برگزاری است و دکتر لامعی  سرپرستی دانشگاه بیرجند را عهده دار خواهند شد لذا به ایشان تبریک می‌گوییم و برای ایشان توفیق مسئلت داریم و جا دارد برای دکتر خامسان و همکاران ایشان صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم. امروز با ورود امام خمینی(رضوان ا... تعالی علیه) در جهان یک تحول ایجاد شد و امیدوارم این تحول در دانشگاه نیز به برکت خون شهدا و گامهای مبارک حضرت امام مایه خیر و برکت باشد.  در دوران انقلاب ما نه تنها رفاه و امنیت بلکه عزت و مکتب ما در مخاطره بود و با آن وضعیت نمی شد بر روی اعتقادات مردم و مکتب و اقتصاد مردم حساب کرد. در روزگار انقلاب ما امام تمامی توجهات را به خدا جلب می کرد و می گفتند مردم با اتکا به خداوند در صحنه حاضر شوند. وی با توجه به آیات گهربار قرآن کریم در خصوص حضرت موسی و فرعون که ایشان با توکل به خدا توسط عصا و معجره خداوند توانست راه دریا را باز نمایند و دشمن را هلاک نماید.
با پیمودن مسیر درست و ایستادگی، خداوند نصرت را نصیب ما خواهد کرد و ایثارگران در مقطع دفاع مقدس با دل های خدایی خود توانستند به نصرت دست یابند.
حجت الاسلام جعفری با ذکر خاطراتی از دوران انقلاب و اولین تظاهرات در آن مقطع گفت: جمعی از جوانان بیرجندی بعد از نماز از مسجد امام حسین(ع) فعلی به سمت میدان ابوذر حرکت نمودند تا پیام حضرت امام(ره) را به مردم منتقل نمایند. در میدان ابوذر سران شهر از جمله فرماندار و جمعی از نظامیان و ... برای اولین بار در بیرجند فرمان آتش صادر کردند و تیراندازی هوایی توسط سربازان شروع شد و در آن مکان بود که شهید خاکشور به عنوان اولین شهید انقلاب به فیض شهادت نائل آمد.

آخرین ویرایش۱۲ بهمن ۱۴۰۰