استاندار خراسان جنوبی: دانشجویان مطالبه‌گری کنند

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۰ کد : ۱۹۹۱۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۸۳۷
استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه دانشجو باید مطالبه‌گر باشد، گفت: دانشجویان دانشگاه‌ها باید در حوزه‌های مختلف مطالبه‌گری کرده و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز وظیفه پاسخگویی دارند.
استاندار خراسان جنوبی: دانشجویان مطالبه‌گری کنند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر قناعت روز جمعه 11 شهریورماه جاری در آیین اختتامیه دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی(حامیم) در دانشگاه بیرجند، افزود: یکی از موضوعات کلیدی مدنظر مقام معظم رهبری جوان‌گرایی است که دانشجویان باید در این زمینه مطالبه‌گری داشته باشند.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برقراری ارتباط بین دانشجویان بعد از گذشت دو سال از شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی که آموزش‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شد اکنون مغتنم است.
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: دانشجویانی که در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و سایر فعال هستند بدون شک می‌توانند فعالیت‌های دانشگاه‌ها را جهت دهی کنند.
وی با بیان اینکه این دانشجویان می‌توانند نقش بسیار موثری در دانشگاه‌ها ایفا کنند، اظهار داشت: برگزاری طرح حامیم و کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی، کار ارزشمند و خوبی است و این دوره‌ها می‌تواند در زمان‌های خاص ادامه یابد.
دکتر قناعت عنوان کرد: دانشجویان دارای استعداد هستند که در طرح حامیم که به منظور توانمندسازی دانشجویان برگزار می‌شود و در آستانه بازگشایی دانشگاه این استعدادها و توانمندی‌ها بروزرسانی می‌شود.
وی تعیین اولویت‌ها، نقش آفرینی و جهت آفرینی به موقع را از دیگر مزایای برگزاری کارگاه‌های آموزشی دانست و یادآور شد: در این کارگاه‌ها موضوعات مهم کشور و نظام احصا و اولویت‌بندی می‌شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح حامیم و برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبب آشنا شدن دانشجویان با همدیگر و آشنا شدن با افکار و عقاید آنها می‌شود.
عضو هیأت امنای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان جنوبی افزود: در یکسال استقرار دولت مردمی سیزدهم، شاهد حرکت‌های جهشی و انقلابی فراوان در حوزه‌های مختلف هستیم.
دکتر قناعت با بیان اینکه تبیین دستاوردها به ویژه اغنای افکار عمومی از عهده جوانان برمی‌آید، اظهار داشت: در جنگ اراده‌ها، تفسیرها و روایت‌ها قرار داریم که هر کس بر اساس صنف و جناح خاص خود آن را تفسیر می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه در تبیین دستاوردها به ویژه جریان انقلاب ضعیف عمل می‌کند عنوان کرد: هشت سال دولت تعطیل بود اما در یکسال گذشته اتفاقات بسیار مبارکی افتاده است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفرهای استانی رئیس‌جمهور عنوان کرد: اقدامات و دستاوردهای دولت باید به زبان عامیانه و مردمی و ادبیات مختلف تشریح شود.
وی یادآور شد: زمانی همه درخواست واردات واکسن به کشور داشتند اما اکنون مسئولان درخواست دارند مردم برای واکسیناسیون مراجعه کنند، لذا مطالبات تغییر کرده است.
دکتر قناعت با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها و جراحی اقتصادی، گفت: هر سال دولت بخش اعظمی از منابع کشور را باید در ارزها و یارانه‌ها تزریق می‌کرد در حالیکه دو سوم آن منحرف می‌شد اما با اجرای این طرح اقتصادی جلوی بسیاری از انحرافات گرفته شد.
وی افزود: نیروها و جریان انقلاب جانانه، علمی و کارشناسی شده کار کرده و آن را انعکاس هم می‌دهند اما انعکاس‌ها بروز نیست، نوع انتقال دادن‌ها باید در جامعه و متناسب با حوزه‌های مختلف، متفاوت باشد.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اغنای افکار عمومی باید مدنظر همه ما قرار بگیرد، بیان کرد: در جنگ تفسیرها، روایت‌ها و اراده‌ها، خیلی‌ها اراده و استعداد دارند اما عزمی برای آن نیست.
وی عنوان کرد: هر کس در زمان حاضر اراده و عزم داشته باشد می‌تواند پیشرفت و توسعه را رقم بزند که این مهم در جوانان امروز جامعه وجود دارد.
دکتر قناعت گفت: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری بدون استثنا در همه فرمایشات خود از آن نام می‌برند بحث امید و نشاط است، بعضی سیاسیون و خواص در سطوح ملی القا می‌کنند کشور به بن بست رسیده است.
وی با بیان اینکه کشور به بن بست نرسیده بلکه این افراد به بن بست رسیده‌اند، افزود: برخی ظاهر اسلامی اما افکار غربی داشتند که به برکت فناوری‌های نوین همه چیز مشخص شده است.
استاندار خراسان جنوبی در این مراسم در خصوص اقدامات انجام شده در سطح استان در طول یکسال گذشته، به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، انتقال پادگان 04 بیرجند و انتقال آب از خلیج فارس اشاره کرد.

آخرین ویرایش۱۴ شهریور ۱۴۰۱