به همت دانشگاه بیرجند انجام شد؛

تدوین برنامه جامع تالاب کجی نمکزار نهبندان

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۸ کد : ۲۰۱۱۳ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۲۱۲
برنامه مدیریت جامع تالاب کجی نمکزار نهبندان با رویکرد زیست بومی و با مشارکت تمامی ذینفعان دولتی و محلی و لحاظ نمودن نظرات دستگاه‌های اجرایی مرتبط، توسط دکتر الهام یوسفی، استادیار گروه محیط زیست دانشگاه بیرجند گردآوری و تدوین شد.
تدوین برنامه جامع تالاب کجی نمکزار نهبندان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، برنامه مدیریت جامع تالاب کجی نمکزار نهبندان به منظور جلوگیری از تخریب و آلودگی غیر قابل جبران تالاب‌ها، طبق آیین نامه اصلاحی هیئت محترم وزیران و بند ب ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه کشور با رویکرد زیست بومی و با مشارکت تمامی ذینفعان دولتی و محلی و لحاظ نمودن نظرات دستگاه‌های اجرایی مرتبط، توسط دکتر الهام یوسفی، استادیار گروه محیط زیست دانشگاه بیرجند تهیه و تدوین شد.
دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاهی جامعه محور و با هدف انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه مشکلات و نیاز‌های استان، قرارداد طرح تدوین "کتاب برنامه تالاب کجی نمکزار نهبندان" را در اردیبهشت ماه 1400 با اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی منعقد کرد.
این طرح علاوه بر دریافت تأیید علمی و فنی از سازمان حفاظت محیط زیست کشور به تصویب کارگروه‌های برنامه‌ریزی، آمایش و زیربنایی استان رسیده و پس از تأیید شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی جهت اجرا ابلاغ شد. خروجی این طرح به صورت دو کتاب و خلاصه طرح با عنوان مطالعات پایه و برنامه مدیریت جامع به امضاء اسـتاندار خراسان جنوبی و معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های کشور رسید و در روز ملی تالاب‌ها  توسط رئیس دانشگاه بیرجند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و فرماندار نهبندان رونمایی شـد.

برنامه مدیریت جامع تالاب کجی ضمن تضمین بهره برداری خردمندانه از تالاب، تعهدی برای حفاظت و مدیریت تالاب بوده و به عنوان سند بالا دستی و بین بخشی تلقی می‌شود که نیازمند تعهد و عزم کلیه دست اندرکاران در مرحله اجرای برنامه‌ها و اقدامات است.
اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی این کتاب را به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ کرد و درخواست ارسال گزارش دوره‌ای اقدامات مربوط به هر دستگاه را جهت انعکاس به ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور ارائه کرد

آخرین ویرایش۲۸ شهریور ۱۴۰۱