معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت:

دانشجویان و اساتید می‌توانند تحول عظیمی را در عرصه صنعت، فناوری و اقتصاد دانش بنیان بوجود آورند

۰۶ دی ۱۴۰۲ | ۲۱:۱۰ کد : ۲۶۵۰۵ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۸۸
همزمان با برپایی نمایشگاه روایت پیشرفت در دانشگاه بیرجند معاون فرهنگی دانشگاه اعلام کرد: در این نمایشگاه هدف دانشگاه این بوده است که نوعی خود باوری و نشاط علمی و فرهنگی در دانشجویان تزریق شود.
دانشجویان و اساتید می‌توانند تحول عظیمی را در عرصه صنعت، فناوری و اقتصاد دانش بنیان بوجود آورند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر حسین فرزانه‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با اشاره به برگزاری نمایشگاه روایت پیشرفت، اظهار داشت: هدف از برگزاری نمایشگاه روایت پیشرفت در دانشگاه بیرجند، نمایش پیشرفت‌ها و ابتکاراتی است که فناوران و مهندسان حوزه تکنولوژی و صنعت در سال‌های پس از انقلاب اسلامی ایران به وجود آورده‌اند.
وی ادامه داد: به عبارتی در این نمایشگاه هدف دانشگاه این بوده است که نوعی خود باوری و نشاط علمی و فرهنگی در دانشجویان تزریق شود. این نمایشگاه باعث نشان دادن هلدینگ صنعتی و فناوری در تحقق شعار ما می توانیم که شعار اصلی انقلاب اسلامی است جامع عمل بپوشانیم.
دکتر فرزانه‌پور با بیان اینکه قرارگاهی به نام قرارگاه «راهیان پیشرفت» در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شکل گرفته است، گفت: این قرارگاه به نام شهید فخری‌زاده نام گرفته و هدف از آن این است که دانشجویان را به مراکز صنعتی و فناوری اعزام می‌کند تا پیشرفت‌های مهندسان و جوانان کشور را عرصه صنعت و فناوری از نزدیک مشاهده کنند.
وی افزود: این اقدام نوعی اعتماد به نفس و خودباوری را در دانشجویان افزایش داده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با اشاره به برگزاری نمایشگاه روایت پیشرفت و حضور شرکت بهیار صنعت سپاهان اصفهان در این نمایشگاه، بیان کرد: در این نمایشگاه محصولات فناورانه هلدینگ بهیار صنعت سپاهان به مدت 4 روز در دانشگاه بیرجند در معرض دید دانشجویان، اساتید دانشگاه، معلمان و دانش آموزان قرار گرفت. وی گفت: اگر ما می‌خواستیم دانشجویان را برای بازدید از این گروه صنعتی به اصفهان اعزام کنیم شرایط مهیا نبود و تعداد محدودی از دانشجویان می توانستند از این گروه بزرگ صنعتی و فناورانه بازدید داشته باشند. به گفته فرزانه پور اساتید و دانشجویان کنش‌گران عرصه صنعت، فناوری و تولید علم در کشور و به نوعی موتور پیشران حوزه علم، فناوری و صنعت محسوب می‌شوند. وی ادامه داد: دانشجویان و اساتید می‌توانند تحول عظیمی را در عرصه صنعت، فناوری و اقتصاد دانش بنیان بوجود آورند و برپایی این گونه نمایشگاه‌ها به خود باوری و اعتماد به نفس اساتید و دانشجویان کمک خواهد کرد و نشان خواهد داد که ایده و ابتکار می‌تواند به عمل گره خورده و از ذهن به علم و کالا و خدمات تبدیل شود. دکنر فرزانه پور گفت: دانش یکی از مولفه های قدرت است و در حوزه اقتصاد دانش بنیان اساتید و دانشجویان می‌توانند به تقویت قدرت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور کمک شایان توجه کنند. معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با اشاره به توان و ظرفیت خراسان جنوبی در عرصه اقتصاد دانش بنیان، افزود: علی‌رغم اینکه استان به دلایل دور افتاده بودن از مرکز و عدم استقبال سرمایه گذاران در حوزه صنعت و تکنولوژی در استان پیشرفت های قابل توجه در حوزه اقتصاد دانش بنیان بخصوص در دانشگاه های استان و دانشگاه بیرجند، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان رخ داده است و زیر ساخت‌های خوبی انجام شده است. وی بیان کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌ها و توان اساتید، دانشجویان و جوانانی که در عرصه اقتصاد دانش بنیان فعالیت می کنند موجب پیشرفت استان خراسان جنوبی شود.

آخرین ویرایش۰۶ دی ۱۴۰۲