همزمان با هفته دولت و روز کارمند برگزار شد؛

آیین گرامیداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه بیرجند

۰۸ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۶ کد : ۲۸۶۵۵ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۳۲۹۲
آیین گرامیداشت روز کارمند و تجلیل ازکارمندان نمونه دانشگاه بیرجند، روز چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ با استقبال پرشور کارمندان دانشگاه، به همت معاونت اداری و مالی و با همکاری شورای صنفی کارکنان و روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه در تالار ولایت برگزار شد.
آیین گرامیداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه بیرجند

تبریک روز کارمند و اهمیت خدمت‌رسانی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در آیین گرامیداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه، حجت‌الاسلام جعفری، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند، ضمن تبریک روز کارمند گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «خَیرُ الناسِ مَن نَفَعَ النّاس»، یعنی بهترین مردم کسی است که به دیگران سود برساند. حجت‌الاسلام جعفری افزود: اگر می‌خواهیم در این عرصه بهترین باشیم، باید حرکت ما خدایی باشد و سعی کنیم مشکلات دیگران را حل کنیم و نسبت به ارباب‌رجوع دلسوزانه عمل کنیم. وی ادامه داد: لذا ما باید در خدمت‌رسانی و کمک به مردم فرمایش پیامبر (ص) را ملاک قرار دهیم.

تقدیر از کارمندان نمونه و ویژگی‌های شهریور ماه

همچنین، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، در آیین تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه بیرجند از زحمات صادقانه و تلاش‌های مستمر کارمندان که سبب پویایی و نشاط دانشگاه است، تشکر کرد و هفته دولت و روز کارمند را گرامی داشت. دکتر لامعی افزود: شهریور ماه امسال دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که در دیگر ماه‌ها مشاهده نمی‌شود؛ اربعین حسینی در ۴ شهریور ماه و انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در ۸ شهریور ماه از این رویدادهاست.

یادآوری تلاش‌های شهید رئیسی و اهمیت کارمندان

رئیس دانشگاه بیان کرد: رئیس‌جمهور شهید سه سال را در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی سپری کرد و از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و به تعبیر مقام معظم رهبری، شهید رئیسی به امیرکبیر تاریخ تشبیه می‌شود. دکتر لامعی گفت: با وجود اینکه دانشگاه از سه ضلع هیأت علمی، دانشجو و کارمند تشکیل می‌شود، اما محور همه موفقیت‌های دانشگاه بدون شک کارمندان هستند.

تقدیر از معاون سابق اداری و مالی

معاون سابق اداری و مالی فردی باتقوا، پارسا و پاکدست است. دکتر لامعی در بخشی از سخنانش از دکتر عارفی، معاون سابق اداری و مالی دانشگاه، تشکر کرد و گفت: دکتر عارفی فردی باتقوا، پارسا و پاکدست است و ایشان منشأ ثمرات، برکات و خیرات بسیاری برای دانشگاه بیرجند شده‌اند.

تلاش‌های ستودنی در حوزه‌های مختلف دانشگاه

رئیس دانشگاه اظهار کرد: در حوزه آموزشی تلاش‌های ستودنی انجام شده است و اگر دانشگاه موفق شده است بیش از ۴۰ رشته تحصیلی را در دو سال گذشته اخذ کند، بدون شک تمام ارکان دانشگاه در این توفیقات سهیم هستند و ایفای نقش کرده‌اند. ایشان به حوزه پژوهشی نیز پرداخت و گفت: در حوزه پژوهشی یکی از نگرانی‌های ما رتبه و رنکینگ دانشگاه بوده است و با برنامه‌ریزی و تلاش‌ها در سال ۱۴۰۱ و به طور خاص سال ۱۴۰۲، جایگاه دانشگاه صعود کرد و جایگاه ۳۶ را کسب نمود و در بین دانشگاه‌های جامع موفق به کسب رتبه ۳۰ شد. دکتر لامعی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش‌های بی‌شائبه حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه که در سال گذشته با دریافت چندین مقام کشوری حائز رتبه‌های برتر شده‌اند، تشکر و قدردانی کرد. یکی از مهم‌ترین افتخارات این معاونت، انتخاب آن به عنوان یکی از ۱۰ دانشگاه شایسته تقدیر در هفتاد و سومین اجلاس معاونین دانشجویی کشور است. رئیس دانشگاه بیرجند گفت: در حوزه فرهنگی نیز باید بدانیم که کارمند فقط وظیفه حرفه‌ای خود را ندارد بلکه وظیفه تربیت دانشجویان را نیز بر عهده دارد و ما توقع داریم که در آستانه سال تحصیلی جدید همانند سال‌های گذشته شاهد بازگشایی مبارکی باشیم.

اقدامات حوزه اداری و مالی

دکتر لامعی تأکید کرد: در حوزه اداری و مالی نیز اقداماتی رخ داده است و ما هر روز شاهد تلاش‌های همکاران خود هستیم و اکنون به وضعیتی رسیده‌ایم که حوزه اداری و مالی دانشگاه می‌تواند ماه به ماه مطالبات همکاران را پاسخ بدهد. وی اشاره کرد: در سال ۱۴۰۰ بودجه دانشگاه ۲۴۸ میلیارد بود اما امروز در سایه تعامل در سطح استان و با تهران، بودجه دانشگاه بیرجند ۷۲۰ میلیارد تومان است و سهم دانشگاه بیرجند از سفرهای استانی رئیس‌جمهور شهید ۲۰۲ میلیارد تومان بوده است.

سخنان دبیر شورای صنفی کارمندان دانشگاه بیرجند

در ادامه این مراسم، مهندس حمیدزاده، دبیر شورای صنفی کارمندان دانشگاه بیرجند، گفت: همه‌ساله هفته دولت که مصادف است با شهادت شهیدان رجایی و باهنر بهانه‌ای است برای تجلیل از انسان‌هایی که دل در گرو خدمت به ایران اسلامی دارند. دبیر شورای صنفی کارمندان افزود: امیدواریم با رویکرد دولت جدید شاهد رفع تبعیض، دوگانگی و برقراری عدالت در همه جهات آن در وزارت علوم باشیم. وی عنوان کرد: شورای صنفی تلاش نموده است تا با برگزاری جلسات متعدد با هیأت رئیسه، پیگیری پرداختی رفاهیات، پیگیری مسکن برای همکاران، تبدیل وضعیت همکاران شرکتی و قراردادی، اقدامات اساسی جهت کاهش مشکلات معیشتی و تعامل با شوراهای صنفی دانشگاه‌های سراسر کشور گام‌های موثری بردارد. دبیر شورای صنفی بیان کرد: جامعه کارمندی دانشگاه از هیأت رئیسه و رئیس دانشگاه بیرجند به دلیل پرداخت رفاهیات، پرداخت هزینه‌های سفر و ذخیره و بازخرید مرخصی‌ها کمال تشکر را دارند. مهندس حمیدزاده تأکید کرد: امیدواریم که کارمندان از شهروند درجه ۲ و ۳ به جایگاه واقعی و قانونی خود برسند و وفاق فقط شعار نباشد و در تمامی جنبه‌ها وفاق و همدلی فراگیر شود.

روند انتخاب کارمند نمونه

همچنین حسن زنگویی، مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه بیرجند، به روند انتخاب کارمند نمونه پرداخت. زنگویی گفت: در گذشته انتخاب کارمند نمونه بدون هیچ‌گونه ضوابط خاصی و بر اساس مسئولین هر واحد انتخاب می‌شد اما هیأت رئیسه دانشگاه در طی مصوباتی شاخص‌هایی را طراحی نمودند. زنگویی در توضیح روند انتخاب کارمندان نمونه افزود: ۵۵ نمره در اختیار مدیر واحد، ۱۵ نمره انضباط و ۳۰ نمره ارزشیابی سالانه به این مقادیر اضافه می‌شود و در نهایت نفرات نمونه انتخاب می‌گردند.

برنامه‌های جانبی مراسم

اجرای سرود گروه مصباح، اعطای کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس به ۸ نفر به قید قرعه و تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه از دیگر رویدادهای این مراسم بود. پایان‌بخش این مراسم معرفی کارمندان نمونه دانشگاه بیرجند بود.

معرفی کارمندان نمونه

پایان‌بخش این مراسم معرفی کارمندان نمونه دانشگاه بیرجند بود. معرفی کارمندان نمونه به شرح پیوست انجام شد. این افراد به دلیل تلاش‌ها و خدمات برجسته‌شان در حوزه‌های مختلف دانشگاه مورد تقدیر قرار گرفتند.

 مدیریت نظارت و ارزیابی:
ـ منیره رضایی

 مدیریت برنامه، بودجه وتحول اداری:
ـ امین علی آبادی

مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی:
ـ محمدحسن رفیعی‌زاده

حوزه ریاست:
ـ سید مهدی حیدری
ـ احسان ثابتی

مدیریت حراست:
ـ محمدعلی چاجی 
ـ مرتضی نادرپور
ـ مجید رضایی

مدیریت امور اداری و پشتیبانی:
ـ سپیده سالاری
ـ سعید جمیلی
ـ منصوره صحراگرد
ـ غلامرضا علی آبادی
_ ابراهیم هامونی
ـ حاج محمد حسینی
ـ علی صحرایی
ـ آقای اکرمی پور، خدمات

مدیریت امور مالی:
ـ سعید اسدالهی شیرگ

ـ ملیحه رضایی
ـ مریم رحیمی

مدیریت امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی:
ـ مهدی غلامی

مدیریت طرح های عمرانی:
ـ حمیدرضا افشاریان
ـ آقای صادق پور
ـ آقای گیوشادی

کتابخانه مرکزی:
ـ عصمت نجفی
ـ نسرین بابائیان

مدیریت فناوری اطلاعات:
_ مرتضی عباسی

معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری:
ـ زهره علیزاده

معاونت فرهنگی و اجتماعی:
ـ حمید سیف الهی مقدم
ـ غلامرضا ایوبی

معاونت دانشجویی:
ـ امین برفی

مدیریت تربیت بدنی:
ـ مهدی ریحانی

مدیریت دانشجویی:
ـ سیدبهنام حسینی
ـ سیدمرتضی قاسمی
ـ مرضیه بهدانی
ـ زهره دانشمند
ـ سکینه میری
ـ محمد رفعت نژاد

مرکز بهداشت و درمان:
ـ فاطمه زنده دل
ـ محسن صدیقی

مرکز مشاوره و درمان:
ـ حسین حسنی مقدم

مدیریت تربیت بدنی:
ـ حسین سبزبان

معاونت آموزشی:
ـ ملیحه بیجاری

مدیریت آموزشی:
ـ زهرا کمال زاده کاخکی
ـ محمدامین جانباز

دانشکده ادبیات و علوم انسانی:
ـ راضیه آرزومندان
ـ مهدی آذری

پردیس علوم پایه:
ـ افسانه اسدالهی
ـ احمد بهلگردی
ـ ابراهیم حسن زاده

پردیس کشاورزی و منابع طبیعی:
ـ زهرا کمال پور
ـ مهدیه کمیلی دوست
ـ لیدا خطیب

واحد دامپروری:
ـ علی حیدری فخر

پردیس مهندسی:
ـ حسن بصیرانی مقدم
ـ سیدحسین موسوی

دانشکده هنر:
ـ عباس خسروی
ـ محمدعلی کارکن

پردیس علوم رفتاری:
ـ عالیه آکار

دانشکده فنی فردوس:
ـ مجید هایری
ـ امین رضوانی نسب

آموزشکده کشاورزی سرایان:
ـ رضا طاهرپور کلانتری

منتخبین رئیس دانشگاه نیز به شرح ذیل اعلام شد:

ـ محمدجواد مشاوری نیا، مدیر هسته گزینش
ـ علی یعقوبی، مدیر امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی
ـ نرگس اسداللهی، مدیر امور مالی
ـ زهرا اخلاقی راد، کارشناس فناری اطلاعات
ـ سمانه محمودی زاده، کارشناس فرهنگی
ـ آسیه شنیده، کارشناس مسئول برنامه ریزی و توسعه اموزشی
ـ بتول میخوش، کارشناس موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه
ـ علی امینی، کارشناس هیأت ممیزه
ـ حامد حمیدزاده، دبیر شورای صنفی کارکنان
ـ سیدمجتبی حسینی، دفتر نهاد رهبری
ـ یوسف خانی نژاد، حراست
ـ فاطمه بیجاری، کارشناس گروه معارف
ـ محمودرضا تولا، مدیریت فناوری اطلاعات
ـ فائزه فرهادی، مدیریت امور آموزشی
ـ رویا موحدی، معاونت فرهنگی و اجتماعی
ـ سیدرضا میرعباسی، مدیریت امور مالی
ـ سیده زهرا میرعباسی، مدیریت امور مالی
ـ امین لامعی، مدیریت امور فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی

کلید واژه ها: ـ تجلیل روز کارمند هفته دولت منخبین

آخرین ویرایش۱۰ شهریور ۱۴۰۳