همزمان با دهه کرامت از سوی اداره کل  اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی انجام شد؛

انتصاب دکترمفید شاطری به‌عنوان عضو هیأت امنای موقوفات بخش قهستان

۱۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۶ کد : ۸۷۵۱ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۴۰۷
همزمان با دهه کرامت، دکتر مفید شاطری عضوهیأت علمی دانشگاه بیرجند از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به عنوان عضو هیأت امنای موقوفات قهستان منصوب شد.
انتصاب دکترمفید شاطری به‌عنوان عضو هیأت امنای موقوفات بخش قهستان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، همزمان با دهه کرامت، اولین دفتر هیأت امنای موقوفات استان در بخش قهستان با انتصاب دکتر مفید شاطری و دیگر اعضا افتتاح شد.
دکتر مفید شاطری عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند سابقه همکاری چندین ساله با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دارد که به‌عنوان عضو هیات امنای موقوفات بخش قهستان منصوب شد.
حجت الاسلام بخشی‌پور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند خبر داد: اولین دفتر هیأت امنای موقوفات، روز گذشته در شهر قهستان افتتاح شد که با این اتفاق مدیریت ۲۵ فقره موقوفه در روستاهای بخش قهستان توسط هیأت امنا مدیریت می شوند.
حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور اظهارکرد: یکی از اقدامات و طرح‌هایی که با هدف استفاده از ظرفیت فکری و مدیریتی مردمی در اداره موقوفات در اوقاف خراسان‌جنوبی پیگیری می‌شود، استفاده از ظرفیت‌های مردمی، افراد امین و مورد اعتماد هر منطقه برای اداره امور موقوفات همان منطقه یا روستا است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این اقدام با در نظر گرفتن مسائل مختلفی چون نیات موقوفات، بزرگی و کوچکی موقوفه و برخی دیگر از مؤلفه‌ها صورت می‌گیرد، بیان‌کرد: تاکنون این واگذاری اداره امور  برای بسیاری موقوفات خراسان‌جنوبی چون موقوفات بخش درخش و قهستان انجام شده است.
وی با اشاره به تأثیرات مثبت  واگذاری اداره امور موقوفات به افراد مورد اعتماد هر منطقه گفت: بی شک افراد امین هر منطقه بیش از هر کسی نزدیکتر به موقوفات آن منطقه و روستا بوده و از وضعیت آن مطلع هستند و می‌توانند به صورت مستمر به آن سرکشی کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی یادآور شد: در راستای واگذاری موقوفات به امناء حدود ۲۵۰ موقوفه دیگر در خراسان جنوبی به زودی در اختیار امناء قرار خواهد گرفت.

آخرین ویرایش۱۲ تیر ۱۳۹۹