پیام رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت ۳۱ شهریور، آغاز هفته دفاع مقدس

۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۹۸۸۶ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۴۸۸
رئیس دانشگاه بیرجند طی پیامی ۳۱ شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس را تبریک گفت.
پیام رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت ۳۱ شهریور، آغاز هفته دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، متن پیام دکتر احمد خامسان بدین شرح است :

پایان شهریور ماه بازتاب خاطرات آغاز هشت سال دفاع مقدس است. روزهایی که ذره ذره خاک میهن اسلامی مان، سربلندی ملتی را شهادت می دهد که سرافرازانه در مقابل دنیای کفر و استکبار، مقاوم تر از کوه ایستادگی نموده و بر بلندای قله ی افتخار، بیرق آزادگی را به اهتزاز درآوردند.
 دفاع مقدس، نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین ایران، نمادی از فرزانگی ملت سرفرازی است که خاطرات دلاوری های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند.
 هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و استقامت راد مردان و شیر زنانی است که در لبیک به فرمان امام و مقتدای خویش در دفاع از کیان آب و خاک نظام مقدس جمهوری اسلامی جانفشانی نموده و حماسه های ماندگاری را بر برگ های زرین انقلاب اسلامی ثبت کردند.
 دفاع مقدس از طرفی زمینه ساز فرهنگ مقدسّی شد که طریق اتّصال به ملکوت را هموار کرد یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی است که بنیانهای ارزشمندی را در جامعه نهادینه ساخت و از سویی دیگر دفاع مقدس، اسلام را احیا کرد.
 اینجانب ضمن گرامی داشت هفتة دفاع مقدس، از خداوند متعال و روح والای شهیدان کربلا و شهیدان اسلام و ایران، سلامتی، عاقبت به خیری و برکت در زندگی و سودمندی لحظات عمر را برای همگان، به ویژه رزمندگان، جانبازان و آزادگان سرافراز، خانواده‌های معززشان، ملت فهیم و دلاور و تمام کسانی که در راه آبادانی و سرافرازی و توسعة ایران گام برمی دارند، مسئلت می‌کنم.


دکتر احمد خامسان
رئیس دانشگاه بیرجند

آخرین ویرایش۳۱ شهریور ۱۳۹۹